اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

کاشت موفقیت‌آمیز اولین تراشه در مغز انسان | ایلان ماسک «تله پاتی» را معرفی کرد

  • کد خبر: ۲۰۹۱۵۷
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
کاشت موفقیت‌آمیز اولین تراشه در مغز انسان | ایلان ماسک «تله پاتی» را معرفی کرد
ایلان ماسک از آزمایش موفقیت‌آمیز کاشت اولین تراشه در مغز انسان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز ، شرکت نورالینک که تحت مالکیت ایلان ماسک قرار دارد، کاشت اولین تراشه‌ خود را در مغز انسان انجام داد. هدف نورالینک از توسعه‌ این فناوری، کمک به افراد مبتلا به فلج چهار اندام است.

ماسک با انتشار پستی در ایکس (توییتر سابق)، خبر کاشت اولین ایمپلنت در مغز انسان را اعلام کرد و گفت: «اولین انسان از نورالینک ایمپلنت دریافت کرد و وضعیت او به‌خوبی درحال بهبود است. نتایج اولیه نشان می‌دهند تشخیص اسپایک نورون امیدوارکننده بود.» میلیاردر معروف همچنین نام اولین محصول نورالینک را «تله پاتی» اعلام کرد.

ایمپلنت تراشه‌های نورالینک در مغز انسان چهار ماه پس از آن انجام می‌شود که شرکت ایلان ماسک اولین فراخوانش را برای داوطلبان انسانی به‌منظور آزمایش رابط مغز-کامپیوتر N۱ اعلام کرد.

اولین مطالعه‌ نورالینک روی انسان با نام پرایم (PRIME)، علاقه‌ افراد مبتلا به کوادری پلژی ناشی از آسیب نخاعی گردن یا اسکلروز جانبی میوتروفیک (ALS) را هدف قرار می‌دهد. افراد داوطلب برای کاشت ایمپلنت نورالینک باید حداقل ۲۲ سال سم و یک مراقب ثابت و قابل اعتماد داشته باشند.

نورالینک سال قبل اعلام کرد در طول مطالعاتش از ربات برای قرار دادن رشته‌های بسیار ظریف و انعطاف‌پذیر تراشه در ناحیه‌ای از مغز که حرکات بدن را تحت کنترل دارد، استفاده می‌کند. این تراشه سیگنال‌های مغز را ضبط می‌کند و آن‌ها را برای رمزگشایی به‌صورت بی‌سیم به برنامه‌ کامپیوتری انتقال می‌دهد.

هدف اصلی از مطالعه‌ پرایم، ارزیابی ایمنی ایمپلنت و اثربخشی ربات جراح است. علاوه‌براین با آزمایش مذکور، قابلیت‌های رابط مغزی نورالینک ارزیابی می‌شود و طبق ادعای این شرکت به افراد کمک می‌کند دستگاه‌های الکترونیکی را با افکار خود کنترل کنند.

به‌عنوان مثال فردی که فلج است، شاید بتواند گوشی خود را صرفاً با حرکات دست کنترل کند. ماسک می‌گوید این فناوری حتی می‌تواند روزی آگاهی فوق بشری را برای انسان‌ها به‌ارمغان بیاورد.

براساس اعلام نورالینک، هدف این شرکت ایجاد رابط مغزی تعمیم‌یافته برای بازگرداندن استقلال به کسانی است که علم پزشکی امروزه نمی‌تواند نیازهایشان را برطرف کند و علاوه‌بر این توانایی انسان‌های آینده را در انجام کار‌ها بهبود می‌دهد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده سال گذشته به نورالینک چراغ سبز نشان داد تا اولین آزمایش انسانی خود را پس از انجام آزمایش‌های مشابه روی حیوانات انجام دهد.

ماسک سال ۲۰۱۶ نورالینک را با همکاری تیم کوچکی از دانشمندان و مهندسان تأسیس کرد. البته نورالینک اولین شرکتی نیست که هدفش کاهش تراشه در مغز انسان است و به عنوان مثال BrainGate قبلاً به یک مرد فلج کمک کرد از طریق افکارش تایپ کند و آن‌ها را با دیگران به‌اشتراک بگذارد.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->